Kariérový poradce:
Ing. Rumíšková Marie, e-mail: rumiskova.m@sosbzenec.cz, tel.: 518 670 671
Konzultační hodiny:
Sudý týden:
- Středa: 13:45 – 14:30 h pracoviště Junior, kabinet 1. poschodí dveře č. 32
Lichý týden:
- Středa: 13:45 – 14:30 hod pracoviště Přívoz, přízemí dveře č. 182
Jiný termín možný po domluvě.
Podpora kariérového poradenství
Studenti mají nyní možnost využít online nástroj Salmondo pro podporu kariérového poradenství. Díky němu mohou zjistit své silné stránky, lépe poznat své zájmy, objevit zajímavé profese či najít vhodné možnosti dalšího studia. Kromě sebepoznání prostřednictvím psychologických testů a dalších nástrojů Salmondo studenty podpoří v krátkodobém i dlouhodobém plánování a pomůže jim udržet motivaci a směr při plnění jejich nejen studijních cílů.
Pokud jste ještě možnosti využití nástroje nevyužili, kontaktujte výchovného poradce.
- Jak vyplnit přihlášku na VŠ? Postup najdeš zde (); vzor přihlášky ()
GAUDEAMUS
Standardní činnosti karierového poradce
Poradenské činnosti:
1) Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní
cestě žáků, tj. zejména:
a) koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a
diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka
b) základní skupinová šetření k volbě povolání, administraci, zpracování a interpretaci
zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby
povolání žáků
c) individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve
spolupráci s třídním učitelem)
d) poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s
třídním učitelem)
e) spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (poradna, centrum) a středisky výchovné
péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy
f) zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích úřadů
práce a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití
informačních služeb těchto středisek
2) Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní
pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky
3) Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a
průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
4) Příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace
poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a
koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
5) Poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním
vzdělávacím potřebám